Megjelent: 2012.06.13. Hajdú-Bihari Napló, Üzlet és Vállalkozás melléklete.


Megjelent: 2010-05-25-én a www.minap.hu híreiben


… és nincs megállás!

Az elmúlt évben ünnepelte 15. évfordulóját az Adix-Trade Kft., melyet László Miklós és Juhász László hoztak létre, megragadva a privatizáció kínálta lehetőségeket. A jubileum alkalmával kiadott cégtörténeti összeállításban olvashatunk az első külföldi beszerzőút izgalmairól, a bolgár hadiipar vezetőjével való tárgyalásról, vezetési gyakorlatokról, logisztikai bakikról, mely élmények biztosan hozzájárultak ahhoz, hogy másfél évtized alatt – a cégvezetők által – garázsvállalkozásként aposztrofált cég mára három országban összesen 16 egységgel működő, Magyarországon évi 1,1 milliárd forintos forgalmat bonyolító középvállalkozássá nőtte ki magát.

A vállalkozás főtevékenysége kezdetekben a csapágy-kereskedelem volt, mely napjainkban is meghatározó a cég életében, de a kitartásnak és folyamatos fejlődésnek köszönhetően a 15 év alatt a termékpaletta is jelentősen bővült. Ma tizenöt féle termékkört forgalmaznak és számos, ehhez kapcsolódó minőségi szolgáltatást nyújtanak partnereik számára.

– A vállalkozás 15 éves sikertörténetéről és szellemiségéről Juhász László ügyvezetőt faggattam.

Kezdetekben a környező szocialista államokból importáltunk csapágyakat megtalálva a piacon azt a rést, amit az akkori Magyar Gördülő Csapágy Művek nem fedett le. Az árukat főleg viszonteladók célmegrendeléseire hoztuk be, de az első kiskereskedelmi üzletünk megnyitásával, mely a mai napig ugyanazon helyen működik, a felhasználók felé is nyitottunk. Az évek folyamán a cég életében egyre inkább az ipari, nagy felhasználói réteg vált meghatározóvá, ők adják jelenleg partnereink 80%-át, a lakossági felhasználók száma csökken. A kezdeti szocialista csapágyak mellett az évek múltával minőségi csapágyakat kezdtünk forgalmazni, majd folyamatosan bővítettük termékpalettánkat többek között ékszíjjakkal, csiszolástechnikai termékekkel, vegyi- és tömítőanyagokkal, láncokkal, lánckerekekkel. A cég egyik fő filozófiája, hogy mindegyik termékcsoportban műszakilag elismert cégekkel tartunk direkt kapcsolatot, ahol magas műszaki színvonalú termékeket állítanak elő. A vevők érdekeit szem előtt tartva kedvezőbb árú, alternatív termékeket is forgalmazunk. Ezek esetében is nagyon fontos a megbízható minőség, hiszen cégünk a törvényben előírt szavatosságon túl is garanciát, műszaki támogatást nyújt. Nem engedhetjük meg, hogy nevünkhöz nem megfelelő minőségű termék kapcsolódjon.

– A cég elmúlt 15 évére folyamatos növekedés, fejlődés jellemző. A gazdasági válság hatására sem terveznek visszaesést?

A nehéz gazdasági helyzet ellenére is bővüléssel számolunk. Több irányba tettünk lépéseket. Az elmúlt év szeptemberében szervezeti módosításokat hajtottunk végre. Létszámleépítésre nem volt szükség, az értékesítési létszámot erősítettük, az aktív állomány számát emeltük a passzív kárára. Egy rugalmasabb, gyorsabban reagáló kereskedelmi csoportot hoztunk létre, és bevezettünk egy új informatikai irányítási mechanizmust, a CRM-rendszert. Okot ad még a bizakodásra a termékbővítés. Idén munkavédelmi eszközöket és munkaruhákat is kínálunk a partnereinknek.

Az ADIX Kft. haladva a korral minden igényt kielégítő honlapot és webáruházat működtet három éve. A honlap egy kirakat a cégről, ezért kellő figyelmet kap ennek karbantartása és fejlesztése. Antalné Dandé Éva, pr-koordinátor elmondása szerint a webáruház szerepe egyre jobban felértékelődik, hiszen gyors kiszolgálást tesz lehetővé a partnerek számára. A leadott megrendelést az ügyfélszolgálaton azonnal feldolgozzák, és gondoskodnak a kiszállításról. A megrendelt áru 24 órán belül eljut a vevőhöz. „Kereső optimalizálást végeztünk, különböző honlapokról bizonyos kulcsszavakkal könnyen el lehet jutni a www.adix.hu oldalra, ahol regisztrálhatnak is az érdeklődők. Öt éve működik egy elektronikus hírlevél, amiből a műszaki újdonságokról, aktualitásokról olvashat a jelenlegi kétezer regisztrált felhasználó.”

A kapcsolattartás egy másik fontos eszköze a kiállításokon való megjelenés, amit az Adix Trade is hasznosnak tart. „A kiállításokon széles körben tudunk bemutatkozni a vevőinknek és a szállítóinknak, szolgáltatóinknak egyaránt. A cég részt vesz a fontosabb országos kiállításokon, de nagyon fontosak a régiós megjelenések is. A 2008-as budapesti Industria kiállítás egyik leglátványosabb standja volt az Adix Trade bemutatótere, ami a cég színvonalát jelzi.” A vállalat 1999-ben jutott el arra a szintre, hogy külföld felé terjeszkedett, céget alapítottak Romániában és megnyitották üzletüket Nagyváradon, majd 2001-ben Szlovákiában is megvetették lábukat. A romániai üzletág, melynek felügyelete az üzlettárs László Miklós feladata, idén ünnepli 10 éves jubileumát. „A romániai cégalapítást követően a beszerzéseinket közös platformon végezzük, így jobb árszintet érünk el, ami a magyar vevőknek is előnyös.”

Az Adix Trade életében igen fontos a karitatív tevékenység. Több alapítványt támogatnak, de még fontosabbnak tartják a személyes segítségnyújtást. Karácsony idején minden évben a partnerek bevonásával gyűjtést szerveznek. Adományoztak már a Debreceni Gyermek Klinikának, de gyűjtötték a forgalomból kivonás előtt álló 1-2 forintos érméket is, amiből egy óvoda játszóterét bővítették. „Segítjük a felnövekvő generáció műszaki tudásának fejlődését, bővülését. Ennek jegyében a Debreceni Egyetem Műszaki Karát, mint szakmai utánpótlás-bázisunkat rendszeresen támogatjuk.”

– A Kamara és az Adix Trade kapcsolata immár 15 éve töretlen. Miért tartják fontosnak a kamarai tagságot?

A Kamarának megalakulásunk óta tagja cégünk. Induló vállalkozásként – mivel importálással is foglalkozunk – nagyon fontos volt, hogy a kamarai tagság egyfajta bizalmat keltett partnereinkben és ez nagyban megkönnyítette munkánkat – hangsúlyozza Juhász László. Fennállásunk óta nagy gondot fordítunk munkatársaink képzésére, fejlesztésére. 2007-ben majd tíz millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertünk a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül meghirdetett pályázaton, melyet a dolgozók készségeinek, képességeinek fejlesztésére fordítottunk. A Kamara irányítása alatt folyó Plato-programban is részt veszünk az üzlettársammal, ami elsősorban a vezetőképzése irányul. A tréningeket nagyon jónak tartjuk, mert azon túl, hogy hasznos ismeretek ad, sok gyakorlati tapasztalatot szerezhetünk és kapcsolatokat, barátságokat alakíthatunk ki.

Juhász László szerint a siker titka, ami nem is igazán titok, a jó csapat és a folyamatos fejlődés. A cég szlogenjéhez híven – … és nincs megállás! – keresik az újabb lehetőségeket, az új ötleteket, termékeket, az új piacot. De a jó csapatért tenni kell. Az ügyvezető nagyon fontosnak tartja, hogy a hagyományőrzés szándékával minden évben egy-két alkalommal sort kerítsenek jó hangulatú csapatépítő tréningekre, programokra, melyeken a különböző városokban dolgozó munkatársaknak is alkalmuk nyílik a találkozásra és az eszmecserére. Ahogy a marketing szemléletű Juhász László fogalmaz „megéri ez a befektetés”. Antalné Dandé Évától azt is megtudtam, az elmúlt években az Adix csapata bejárta Erdélyt és Szlovákiát, szüreteltek hagyományos szőlészeti eszközökkel, és a tavaly februárban közösen levágott malacból készült kolbászt fogyasztották jóízűen a cég 15 éves fennállása alkalmából tartott ünnepségen. Ezek az alkalmak kovácsolnak a dolgozókból igazi csapatot.

Az Adix Trade igazán példa értékű vállalkozás. Másfél évtized alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül a kezdetben bérelt Ladával csapágyakat importáló két fős vállalkozás. Mégsem felejtették el honnan indultak, odafigyelnek alkalmazottaikra, környezetükre. Méltán lehet büszke a cég arra, hogy saját erőből és jól átgondolt stratégiával eljutott abba a pozícióba, hogy ma már bármely ipari,- mezőgazdasági gépgyártó vállalat és viszonteladó, biztonsággal támaszkodhat az Adix-Trade Kft.-re.

Horváth Andrea

Megjelent: a Kamarai Hírlevél 2009. évi számában.