C-Part menedzsment

Egy vállalatnál, a termeléshez és működéshez szükséges anyagféleségeket a beszerzés szempontjából, legalább három kategóriába sorolhatjuk: A, B és C típusú termékek csoportjába.

Az A és B típusú termékek különösen fontosak a vállalat fő tevékenységét illetően, ezekből jellemzően nagy mennyiségben van szükség és magas értéket képviselnek. A termékek teljes beszerzési költségéből a közvetlen anyagköltség hányada 80-85%-ot képvisel, míg a beszerzés folyamatköltségei 15-20%-ot tesznek ki. Ezen termékek beszerzését megéri a vállalatoknak saját kézben tartani és menedzselni.

Ezzel szemben a C termékek esetében az arány jellemzően fordított, a beszerzés folyamatköltségei jóval meghaladják a közvetlen anyagköltséget.  A termékek nagyon sokfélék, több beszállítótól érkeznek, jellemzően kisebb értékűek, a közvetlen anyagköltség a teljes költségnek csak a 15-20%-a, amihez társul egy 85-80%-ot kitevő, jelentős beszerzési folyamatköltség. (igények felmérése, piackutatás, ajánlatkérések készítése-kiküldése, ajánlatok kiértékelése, kondíciók és ár-tárgyalások, minimum rendelési mennyiségek kezelése, megrendelések készítése-nyomon követése, előre fizetés menedzselése, logisztika, minőség ellenőrzés, raktározás, számla ellenőrzések, számla fizetések, beszállítók minősítése, egyéb adminisztrációs tevékenységek a magas beszállítói számból adódóan , stb.)

Mi a C-Part szolgáltatásunkkal levesszük az Ön válláról ezen termékek beszerzésével járó feladatokat és optimalizáljuk költségeit. Bízza ránk a beszerzést, raktározást, szervezést, logisztikát és takarítson meg időt és pénzt vállalkozásának, melyet más területekre tud fordítani. A folyamatok a C-Part szolgáltatás igénybevételével egyszerűsödnek, jobban átláthatóvá válnak és az ellátásbiztonság is garantált. A C-Part ajánlatadás fő lépései:

1. A C-Part termékek meghatározása
2. A C-Part termékek fogyásának meghatározása, a kérdések tisztázása és a termékválaszték racionalizálása.
3. A helyi feltételek ellenőrzése és az ügyfél igényeinek és kívánságainak rögzítése
4. Az ajánlat kidolgozása, „durva” koncepció
5. Ár-tárgyalások és részletes koncepció
6. Finomhangolás. Az ár-tárgyalások lezárják a cikkel kapcsolatos előkészítő munkát.
7. Bevezetés a cégnél és működtetés.

Munkatársaink állnak rendelkezésükre a témában az ismert elérhetőségeken.